Markina-Xemeingo Bekobenta ikastetxean, ume marokiar bat dago LH 6.mailan. Gainontzeko ikaskideek, baztertu egiten dute eta izkina batean jartzen dute arraza ezberdinekoa delako, beraiei baloiarekin bortizki emanez eta jipoi mota etengabeak eginez, bai irainak, mahatxuak eta biolentzia fisikoa ere. Talde guztian, lider bat dago eta berak bultzatzen ditu gainontzekoak honen aurka aritzera.
Horren aurrean irakasle moduan, liderraren eragina ahalik eta gehien gutxitzea izan behar da helburua. Hasteko, bere gurasoei deituko diegu esanez beraiekin hitz egin nahi dugula, beraien semeak arazoak sortzen baititu ikasgelan. Bilerako data zehaztuko dugu eta bertan, arazoaren nondik norakoa azalduko diegu eta arazo honen jatorria bilatzen saiatuko gara. Honetaz aparte, haurrarekin bakarka batuko gara eta bere jarreraren zergatiari buruz hitz egingo dugu eta baita ea ekintza horiek bultzatzean nola sentitzen den ere. Alegindu behar gara, guk inposatu gabe, bera ohartu daiten hartzen dituen jarrerek eragiten dituzten kontzekuentzia negatiboetaz.
Bestalde, lider honen inguruan erasoak burutzen dituztenekin hitz egingo dugu eta saiatuko gara beraiek ere ohar daitezen, pertsona bat baztertzen ari direla beste baten esanen menpe. Azalduko diegu, denok garela pertsonak eta kolore batekoa edo bestekoa izateak, ez duela determinatzen pertspona baten izaera eta balioa.
Azkenik, baztertutako haur marokoarrarekin hitz egingo dugu bere egoera eta bere sentimenduez eta laguntza psikologogikoa behar baldin badu, eskolako psikologoarekin harremanetan jarriko dugu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario